SUWALSKI, GERUP, HVIDBERG TRIO featuring SIMON WINSE / 14.3.2022

Anders Hvidberg – percussion

suwalski.dk
andershvidberg.dk

Kvartetten er rodfæstet i tidløse vestafrikanske rytmer og henter også inspiration i jazz, blues og folkemu-sik. De spiller fabulerende, smuk og groovy musik, komponeret af orkestrets medlemmer.

Katrine vil til denne koncert skrive ny musik der undersøger ”Forbindelser og Forbundethed”.

Katrine Suwalski har som komponist, saxofonist og orkesterleder gennem 25 år, været optaget af krydsfeltet mellem jazzen og dens rødder i afrikansk kultur. Hun har gennem årene, i orkestret
Another World, samarbejdet med flere musikere fra Ghana. Herunder Odomoankomakyerema Pra, Dela Botri, Gameli Tordzro og Elivava Mensah.

Det var også på en turné i Ghana, at Katrine traf musikeren Simon Winse, der kommer fra nabolandet Burkina Faso, men nu bor i Paris, hvor han leder gruppen Dangada. Simon spiller på en række af traditionelle instru-menter og dette giver nye musikalske farver at arbejde med. Katrine og Simon har siden 2016 optrådt sam-men på musikfestivaler i Burkina Faso, Ghana, Frankrig og Danmark.