OPERA I ROSKILDE / 5.8.2018

Stændertorvet 3, 4000 Roskilde
Billetpris: 250 kr.

opera_i_roskilde_2_web

Der vil igen i år –traditionen tro –være mulighed for at fåen dejlig operaoplevelse i den smukke Palægård med udsigt til Domkirken.

Vi sørger for borde og stole, traktementet bestemmer man selv.

4 dygtige solister fra Det Kongelige Teater synger udvalgte arier og duetter fra den kommende sæsons repertoire og akkompagneres påflygel.

Medvirkende: Sine Bundgaard (sopran), Johanne Bock (mezzosopran), Jens Christian Tvilum (tenor), David Kempster (Baryton), Lars Halby (konferencier) samt Leif Greibe (pianist).

Dørene åbnes kl. 18, hvor man kan tage plads med sin madkurv ved det bestilte bord. Der vil være mulighed for at købe drikkevarer.

Koncerten begynder kl. 19.30 og varer godt 2 timer inkl. pause.

Billetsalget, som åbner den 1. maj, sker via Billetexpressen.dk

Desuden kan billetter købes hos Roskilde Turistbureau.

Arrangører: Roskilde Musikforening, Roskilde Kunstforening og Roskilde Teater med støtte fra Nordea-fonden og Roskilde Kommune.

Vejret

Opera i Roskilde gennemføres i 2018 for 29. gang, og vi har –heldigvis –endnu ikke måttet aflyse operakoncerten pågrund af dårligt vejr.

Her er vores retningslinjer:

Beslutningen om udsættelse eller aflysning tages tidligst ved koncertens start. Opera I Roskilde er i løbende i kontakt med Meteorologisk Institut omkring vejrprognoser for området. I tilfælde af regnvejr vil koncerten blive forsøgt gennemført. Ved kraftigere regn kan koncertens start blive udsat i op til 30 minutter eller midlertidigt afbrudt undervejs.

Aflysning inden forestillingens start

Såfremt forestillingen aflyses inden forestillingens start, refunderes publikums købte billetter –dog ikke gebyrer. Dette sker påsalgsstedet.

Udsættelse

Såfremt Meteorologisk Institut meddeler, at der forventes opklaring indenfor 30 minutter, udsættes koncerten midlertidigt. Genoptages koncerten, refunderes billetterne ikke.

Midlertidig afbrydelse

Er der varslet byger, afbrydes koncerten midlertidigt. Genoptages koncerten, refunderes billetterne ikke.

Aflysning efter koncertens start

Hører regnen ikke op, sådan at resten af koncerten måaflyses efter afbrydelsen, gælder følgende retningslinjer:

–Hvis koncerten aflyses inden pausen, refunderes billetterne ved det oprindelige salgssted –undtagen gebyret.

–Hvis koncerten aflyses efter pausens begyndelse, refunderes billetterne ikke.

På vegne af Roskilde Musikforening, Roskilde Kunstforening og Roskilde Teater

Lars Olsen, formand for Roskilde Teater